Jeg er utrolig heldig. Ikke bare fordi jeg får oppleve så mye fantastisk, mot betaling(!), men også fordi denne turen til Molde gjorde at jeg innså at jeg har satt litt spor etter meg i byen jeg ble så glad i.
Og da mange av de jeg hang med i jazzuken dro fredag, følte jeg meg litt ensom og forlatt. Men lørdag vandret jeg gjennom byen og fire timer og rundt tretti ulike samtaler og møter senere følte jeg meg alt annet enn ensom. Tvert om var jeg veldig glad og takknemlig. Her er et lite bildegalleri fra mine fotohøydepunkt.
Utenriksminister Anniken Huitfeldt gikk fremst i åpningsparaden for årets festival, sammen med Jeanett Holsbøvåg, (til venstre), som i år danset sin siste Street Parade etter å ha gjort det siden hun var 9 år gammel, styreleder Stein Berg Oshaug og fungerende festivalsjef Cecilie Nogva.
Sånn ser en totalt overrumplet og overrasket artist ut når hun vinner stipend på 50 000. Liv Ellen Rønning (23) ble overrasket med årets Jazztalent-pris på 50.000 kroner av konsernbanksjef Per Oskar Olsen fra Sparebank 1 SMN Midt-Norge
Utenriksminister Anniken Huitfeldt har akkurat erklært Moldejazz 2022 for åpnet.
Jeg treffer vanligvis utenriksminister Anniken Huitfeldt på arktiske konferanser, så det var litt artig å møte henne i en litt annen setting på Moldejazz. Her blir hun intervjuet av Romsdals Budstikkes journalist, Isabel Araya
Cecile McLorin Salvant var både intens, morsom, rørende og fantastisk dyktig i Kikkans telt på Rådhusplassen.
Cory Wong ble anmeldt av meg til terningkast 6. For et band og for en artist. Dette her ble også et lykketreff av at blinkskudd for meg.
Ola Øverby i Fieh fanget i et fint øyeblikk på Romsdalsmuseets scene
Sofie Tollefsbøl i Fieh var som en moderne utgave av Pippi Langstrømpe. En fin konsert jeg ga en 4-er.
Metteson kom ut som Peter Gabriel i gode gamle dager på Romsdalsmuseet.
Sigrid var bare helt strålende, som vanlig. Hun avsluttet onsdagen på Romsdalsmuseet.
Bjørn Tomren er ikke bare en strålende musiker og sanger, han er også fordømt morsom. Han startet torsdag på Romsdalsmuseet.
Jarle Bernhoft tok av seg hatten for publikum på Rosmdalsmuseet, og følelsen var gjensidig. Han spilte gitar, sang og posterte samtidig. Det er artist det.
Publikum koser seg på Romsdalsmuseet. Dette var bare et så fint øyeblikk i konserten, og det gjenspeiles i publikum.
Ane Brun lever seg inn i musikken. Siste kvinne ut på Romsdalsmuseet torsdag.
Keyboardist Martin Hederos lever seg like mye inn i musikken som Ane Brun under hennes konsert.
– Ane, kan jeg få kommet på scenen og ta bilde av deg når du takker publikum etter konserten i kveld?
– Ja! Så klart!
Resultatet ser du ovenfor.
Angélique Kidjo kom og holdt en fin konsert, men spilte verken Agolo eller Wombolombo. I Kidjo not!
Bestillingsverket GLASS av Neon Ion aka Natalie Sandtorv, Lars Horntveth og Erlend Mokkelbost ble framført på Plassen ved midnatt fredag.
Natalie Sandtorv – a.k.a. Neon Ion.
Jeg innser hvor privilegert jeg er som kommer inn på konsert etter konsert som andre må betale i dyre dommer for. På toppen av det hele får jeg ta bilder av artister og interessante personer.
Det ble både anmeldelser, artikler og ikke minst masse, masse fotografering. Egentlig alt for mye jobb, men det er bare gøy. Om du liker det du ser og vil hyre meg som fotograf eller skribent.
Til slutt får du et bildegalleri fra Röyksopp sitt show på Romsdalsmuseet fredag kveld. Fredag 22. juli 2011 skulle de avslutte konsertene på Romsdalsmuseet med sitt show. Men da Anders Behring Breiviks herjinger ble kjent avlyste duoen og Moldejazz konserten. 11 år senere var Röyksopp endelig tilbake. På fredag 22. juli…
Jeg var ikke så veldig positiv i anmeldelsen av konserten da lyden var helt forferdelig dersom du ikke stod like foran scenen. Men jeg fikk en del bra bilder fra showet deres.