Jeg er ukas gjest i 80-tallspodden

Personlig
En mosaikk med 4 bilder. Øverst til venstre Hogne Bø Pettersen og Alexander Faye Schjøll fra 80-tallspodden. Hogne har på seg en t-skjorte med Åge Aleksandersen og Dains Me Mæ, mens Alexander har 80-tallspodden-caps

Jeg har nådd karrierehøydepunktet mitt! Jeg har æren av å være gjest i 80-tallspodden hos Alexander Faye Schjøll. 

Ikke er jeg kjendis, ikke er jeg kjent for å kaste tunge ting langt eller å løpe raskt og ikke er jeg influenser. Men jeg har skrevet om, intervjuet og møtt kule folk. Samt at jeg kan fortelle om 80-tallet på bygda. Og dette er noe av det du kan høre om i podcasten.

Jeg har vært fan av denne podcasten i flere år, og oppdaget den tilfeldig da jeg søkte på informasjon om Geoff Downes, keyboardist og låtskriver i The Buggles, Asia og Yes. Da kom jeg over et intervju i 80-tallspodden med Wenche Steen, ex-kona til Downes, og lyttet etter det gjennom alle episodene som var laget til da. Og det har vært mye bra. Jeg liker spesielt når han intervjuer personer som vet mye om politiske ting og om personer som Ole Christian Bach.

Alexander er ikke utdannet journalist, og hadde ut fra det jeg vet null intervju-erfaring da han startet podcasten. Jeg var imponert over hvor flink han var og at han for det meste var godt forberedt. Og viktigst: Han gjør noe 99% av alle podcast-verter ikke gjør. Han lar gjestene prate! Her er det mange podcast-verter som kunne plukket opp noen tips…

De som har fulgt med på mine skriver opp gjennom årene vet at jeg er en nostalgiker. Men jeg er ikke av den type nostalgiker som går rundt og ønsker at verden kunne bli sånn igjen. En som vil tilbake til fortiden. Jeg elsker nåtiden og framtiden, og har alltid vært nysgjerrig på hva det neste som kommer vil bli. Men det er koselig å se tilbake av og til, og innse hvorfor man selv, og verden, har blitt sånn den har blitt. Og ikke minst få den der kriblende følelsen i magen av å tenkte tilbake på hyggelige ting.

80-tallet hadde i mange år et ufortjent dårlig rykte, spesielt når det kommer til det musikalske. Men etter hvert som årene gikk begynte det å få en renessanse. Det ble laget utrolig mye bra musikk på den tiden, både av såkalt kommersiell musikk og av mer sære ting. Og generasjonen som kom etter oss oppdaget det. Og de ga faen i cred. De likte det de likte. En god melodi er en god melodi, og da betyr det ingenting at faren din digget samme musikk. Stikk motsatt av slik vi var på den tiden.

Du kan høre podcasten på alle de vanlige plassene du hører podcast. Bare søk på 80-tallspodden. Og om du har Spotify kan du bare klikke her.

La meg få vite hva du synes!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Gå til toppen